بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شدبا حضور مصطفوی سرپرست معاونت سیا
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد

 
بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد

با حضور مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی برگزار شد.

 
به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی، بیست‌وهفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور علی مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، دکتر چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی با ارائه آخرین وضعیت آمار ازدواج و طلاق در استان گفت: امسال آمار طلاق در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در مقایسه با میانگین کشوری نیز رقم کمتری است.
وی خاطر نشان کرد: در بخش تسهیلات نیز شاهد پرداخت 88درصدی درخواست‌های زوجین برای دریافت تسهیلات در استان هستیم.
حسنی به بخشنامه وزیران در مورد زن و خانواده هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف باید با همکاری هم و با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و همچنین مراکز مشاوره برای کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج در جامعه تلاش کنند.
دکتر چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با اشاره به ارائه تسهیلات برای جوانان و همچنین برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آنان در راستای ترغیب به ازدواج، تحکیم خانواده‌ها و کاهش آمار طلاق در جامعه از برنامه‌های این اداره کل بیان و خاطر نشان کرد: وضعیت استان در مقایسه با سایر استان‌ها و میانگین کشوری بهبود یافته با این حال باید برای ارتقای وضعیت، با همکاری و همفکری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط تلاش کنیم.
علی مصطفوی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه کشور بخش عظیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهد گفت : جوان بودن کشور شرایط خاصی دارد و این امر خود می تواند هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید تلقی شود که می بایست با برنامه ریزی درست و اصولی ازاین فرصت ها برای توسعه و پیشرفت استان بهره برد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت هر جامعه ای جوانان و نیروی انسانی توانمند و ماهر است ، اظهار داشت : باید از این نیروی عظیم جوانان برای توسعه و پیشرفت استان و کشور بیش از پیش استفاده شود و لازمه آن ارائه آموزشهای لازم و مهارتهای فنی و حرفه ای است .
مصطفوی با بیان اینکه اشتغال و بیکاری عمده مشکل جوانان به حساب می آید ، افزود: ادارات و نهادهای دولتی ظرفیت جذب و بکارگیری همه نیروهای جوان را ندارد لذا سازمانهای متولی از جمله اداره کار و فنی حرفه ای که متولی ارائه آموزش و مهارت هستند باید آموزشهای لازم را برای توانمندسازی جوانان ارائه نمایند و با برنامه ریزی های لازم برای رفع این مشکلات تلاش شود .
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به ۹ مصوبه این جلسه ، گفت : فعال کردن سمن ها ی مرتبط با امور جوانان و همکاری ادارات با این سمن های مردم نهاد، ارائه تسهیلات لازم به ویژه تسهیل اخذ وام ازدواج از سوی بانک برای جوانان ،راه اندازی و تقویت کلینیک های آسیب های اجتماعی و توجه بیش از پیش نهادها و ادارات به برگزاری کارگاهای آموزشی قبل از ازدواج از جمله مصوبات بیست و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان هست که دستگاه های اجرایی مربوطه موظف به اجرای آنها هستند.
مصطفوی در ادامه به آسیب های اجتماعی و رواج برخی از این آسیبها از جمله اعتیاد در بین زنان و جوانان و در مناطق روستایی و شهری ، گفت : الگوی آسیب های اجتماعی امروز نسبت به سالهای قبل فرق کرده و در این خصوص باید بصورت اساسی برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد و این نیاز به عزم و اراده همگانی دارد .
در این جلسه همچنین، مدیران، نمایندگان و کارشناسان سایر دستگاه‌ها و همچنین نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به ارائه نظرات و راهکارهای خود برای افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در جامعه ارائه دادند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 262
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 268
بازدید ماه : 380
بازدید کل : 13140723
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7